Pienvarastoyhdistys ry.

Pienvarastoyhdistys ry on pienvarastojen vuokrausta harjoittavien yritysten yhdistys. Yhdistys on perustettu vuonna 1998. Pienvarastoyhdistyksen tarkoituksena on valvoa jäsenyritysten yleisiä ja yhteisiä ammatinharjoittamiseen liittyviä etuja, edistää jäsentensä välistä yhteistoimintaa ja parantaa alan yleisiä toimintaedellytyksiä. Sivuiltamme löydät tietoa alan ajankohtaisista asioista, toiminnastamme ja jäsenistöstämme.

Pienvarastoyhdistyksen jäsenyritysten varastot tarjoavat turvallista, edullista ja kätevää varastotilaa lyhyt- ja pitkäaikaisia tarpeita varten. Varastot soveltuvat erinomaisesti kodin tavaroiden säilyttämiseen tai yrityksen pienimuotoiseen varastointiin. Pienvarastoyhdistys ry:n jäsenyrityksien varastot ovat siistejä, valoisia, ilmastoituja ja lämmitettyjä.

Mitä on pienvarastointi?

Pienvarastoja vuokraavat sekä yksityis- että yritysasiakkaat lyhyt- ja pitkäaikaisia tarpeita varten. Pienimmät varastotilat ovat kooltaan 1 m² ja suurimmat kymmeniä neliöitä. Yksittäin lukittavat pienvarastot sijaitsevat vierekkäin isommissa varastokeskuksissa. Pienvarastoissa voi säilyttää pääsääntöisesti mitä vaan, kunhan säilytettävä tavara ei ole lainvastaista, terveydelle haitallista tai palovaarallista.

Yksityisasiakkaat vuokraavat varastotilan esimerkiksi muuton, ulkomaan komennuksen tai remontin ajaksi sekä kodin säilytystilan jatkeeksi. Pienvarastojen koko soveltuukin hyvin koti-irtaimiston varastointiin. Esimerkiksi tyypillisen kaksion koti-irtaimiston voi varastoida yleensä kuuden neliömetrin pienvarastoon. Yritysasiakkaat vuokraavat säilytystiloja esimerkiksi arkistokäyttöön, välivarastoksi tai myyntivarastoksi.

Pienvarastointi toimii itsepalveluperiaatteella, tavarat viedään ja haetaan itse. Autolla pääsee usein sisälle varastohalliin asti tai tiloissa on katettu lastausalue. Monet pienvarastoyritykset tarjoavat asiakkaiden käyttöön myös erilaisia kärryjä irtaimiston siirtämisen helpottamista varten. Osa pienvarastoyrityksistä tarjoaa  myös apua tavaroiden kuljettamiseen ja varastointiin yhteistyökumppaneiden kautta.